Wednesday, June 16, 2010

keJutaN deMi KeJuTaN...

Kejutan demi kejutan...

saya akan berada di Setiu lepas ni... bukan Kuala Terengganu seperti yang dijangkakan... selepas bertungkus lumus mencari rumah sewa.. selepas berpenat lelah... selepas bermacam-macam persediaan yang dilakukan.. selepas semua orang diberitahu... selepas ... selepas dan banyak lagi selepas mungkin...

reaksi awal... kurang percaya... sangat terkejut... tak terkata-kata... stress.... serabut...rase macam nak marah pun ada..macam mana boleh jadi macam ni?

sebabnya ... memang yakin akan dapat di Kuala Terengganu...

tak tahu di mana silapnya... semua orang pun terkejut termasuk bos...

rakan-rakan memberikan semangat dan kekuatan akibat rasa sangat terkejut itu...tq..

akhirnya saya pasrah...

saya yakin ade hikmah di sebalik yang berlaku... ade kelebihan dan kekurangannya...

saya tahu cabaran memang hebat... saya juga kurang bersedia sebab ingtkan akan jaga KK... tetapi kena jaga daerah.. memang sudah ada pengalaman... tetapi bertemu dan bekerja dengan orang baru... suasana yang lain... ragam juga lain.. saya akan kuatkan semangat.... saya akan berusaha dan menyahut cabaran ini...

tq kawan2 yang meniupkan semangat.. memberikan keyakinan bahawa saya mampu melakukannya.. sebab saya sedia maklum.. bukan mudah berada di situ... saya pasti tentang itu.. tetapi jadikan itu satu cabaran.. kalau berjaya melakukan dengan baik dikira satu pencapaian yang baik dalam hidup...

TinTa PenuLis: DIA LEBIH MENGETAHUI APA YANG TERBAIK... APA YANG KITA MAHUKAN TAK SEMESTINYA TERBAIK UNTUK KITA... YAKINLAH DENGAN JANJI ALLAH.. SETIAP KESUSAHAN ITU AKAN DIDATANGI DENGAN KESENANGAN YANG SETIMPAL DENGANNYA... DAN ALLAH AKAN MENGUJI SEORANG HAMBA ITU SESUAI DENGAN KEMAMPUANNYA.. I'M STRONGER THAN I BELIEVE...

2 comments:

miki said...

sape yg tentukan anda ke setiu ni? bkpe bos pon terkezut?

aeeda_humairah said...

xtahu la.. ape yg terjadi kami belum dapat dipastikan... siapakah sebenarnya di sebalik kontroversi yang terjadi.. pzm negeri pun xtahu.. i'll wait n see.. apakah sebenarnya yang terjadi.. siapakah yang cuba memperkotak katikkan saya... ataupun memang ade reason yang kukuh kenapa saya ditempatkan di situ...