Sunday, June 13, 2010

CoMe BacK

Salam..

Kembali berblog.. setelah sekian lama blog ditinggalkan. Tanpa niat ok. Maksudnya bukan la sengaja tak tulis blog.. Ade sebab la..

I want to make this entry simple... tak akan ade isu-isu serius.. kawan2 selalu komen.. entri sangat panjang.. isu juga sangat serius.. jawapan mudah.. saya menulis ikut hati dan mood... bukan untuk memuaskan hati orang lain.. hehe...

Sejak habis kontrak akhir bulan 4... banyak bnda yang terjadi dalam hidup saya. 3hb mei 2010. result interview keluar.. ALHAMDULILLAH BERJAYA... sangat bersyukur... perjalanan yang smooth org kate.. lepas habis belajar akhir bulan 5, bulan 8 masuk kerja PZM kontrak.. habis bulan 4, dapat result berjaya untuk permanent.. Herni cakap.... die sebak bila dapat tahu saya berjaya.. i know.. sebab dia tahu apa yg saya rase.. tanggungjawab saya..

saya akan bekerja di terengganu... kepada yang bertanya kenapa trg?

tak berkembang lansung
asyik dengan mak aje..
muda-muda sepatutnya cari pengalaman di luar dulu

saya ada pilihan.. dan itu pilihan yang saya buat.. mungkin kawan2 yg rapat tahu kenapa dan mengapa.. sy juga tak berniat nak menjelaskan kpd semua orang alasan setiap keputusan saya.. setiap org bebas memberikan pendapat...

tak best duk negeri sendiri

well... pendapat masing-masing... setiap orang kan berbeza

untuk semua kawan2.. semua orang sudah ada kehidupan yang baik rasenya... at least semua orang ade perkara yang dilakukan... telah bekerja... akn memulakan kerja.. meneruskan belajar ... setiap orang ade sesuatu..

mungkin bukan kta mahukan.. cuma perjalanannya sudah tertulis begitu.. sebab bukan semua yang kta mahukan adalah terbaik untuk kita...

selepas ini saya mungkin akan makin rajin menulis.. hopefully... actually terlalu banyak yang ingin ditulis.. saya juga sedang mengusahakan sesuatu... sesuatu yang saya sangat suka.. harapnya impian menjadi kenyataan.. i go for it...

TinTa PeNuLis: HaTi Yang TeLah kau Sakiti


2 comments:

Cik feeda said...

post ko mmg slalu membuat ku touching..uhu...

u go for ur cerpen eh...kene bg ak bc dulu b4 publish..ahakss

1 more thing semoga dpt menjalankan pekerjaan br dgn penuh dedikasi. kumpil duit tuk kawen eh...hihi

aeeda_humairah said...

haha.. tacing?? part mane yang tacing?? macam xde...
bukan cerpen... sumthing bigger than dat... tq 4 wish...