Sunday, January 24, 2010

BiSiKaN NuRaNi...

Lautan kematian ombak

Tenang pantai tiada terusik

begitu tasik hatiku

sejak kehadiranmu

Betapa aku hargai

Anugerah syurga di dunia

Doa kudus ak panjatkan

semoga dirahmati

Telah pun ku syukuri d dalam hidup ini

Cinta suci kurniaan Ilahi

Kejernihan wajahmu, Sempurna pada pandanganku

Kau kirana

Keturunan terpilih, disanjung serta dihormati

Kau permata

Kesederhanaanmu mengejar kekayaan dunia

Kau mestika

Ketaqwaan dirimu, itu yang merantai jiwaku

Bukan aku memuji

Apa lagi memuja

Salahkah ku kagumi

Perhiasaan duniawai

Bisikan nuraniku engkaulah pilihanku.

Akan ku pertahankan

Amanah suci ini


***********************

saya sukakan lagu nasyid ini..

tak tahulah kenapa..

hehe..

oklah..

saya semakin mnyedari sy memang mudah merajuk

setelah di"sound" semalam

wah..wah..wah..

kena sound secara direct seperti ini

patut sy juga dikatakan kurang matang

ms tu agak marah

keh.. keh.. keh..

tapi memang 'kot'

dalam perkara-perkara tertentu saya kurang matang..

cewah!!!!

TInTa PeNuLis: Dengarlah kata hati...


4 comments:

Nurul Huda said...

wow, sooo puitis.. eh, kirana tu pe?? hihi..

p/s: teringat watak Kirana dlm cerita Ku Milikmu :D

Aduka said...
This comment has been removed by the author.
aeeda_humairah said...

to udeq:

hehe..
sebab ko da bertanye...
ak pun berusaha keras untk mencari maksud "KIRANA"
dan maksudnya selepas dicari dalam kamus DBP online ialah:

KIRANA= indah, elok, cantik..
hehe..

aeeda_humairah said...

to Aduka:

bukan falsafah..
tapi lirik lagu yg puitis..