Tuesday, July 20, 2010

HiduP BarU

Salam..

Hari ni terengganu cuti.. jadi saya tak perlu ke pejabat dengan memakai baju kurung dan terhegeh2 bawak 2-3 beg pergi kerja..kadang2 sampai 3 beg.. handbag, beg laptop.. kedua-dua ini wajib sebelum ni dan kadang2 kala satu lagi beg penuh dengan fail2 dan kertas2 penting.. kadang2 sampai tersenget2 baju.. nak2 lagi kena naik tangga nak masuk bilik saya.. owh.. bilik saya d tingkat dua.. kena naik tangga sebab tak ada lif.

PART 1 : HandBAG
peringatan awal.. xde gambar.. nanti kalau rajin [rasenya malas].. saya akan upload.. saya sudah tidak membawa handbag ke pejabat.. haha.. saya telah membeli sebiji @ sebuah beg ala2 beg sekolah yang boleh letak laptop.. semau benda pun saya msukkan dalam beg koko itu.. dan terhegeh2 la saya bawak setiap pagi dan petang.. jalan selamat, handbag tinggal di ofis, in case nak pergi meeting atau tempat dekat just ambik je... handbag sebenarnye sudah terperosok di bawah meja dalam bilik di ofis.. minta maaf handbag.. hehe.. berbalik kepada beg koko.. saya pasti semua di klinik memandang pelik.. nape PZM bawak beg cam budak sekolah plk ni.. biarlah.. sy buat mengikut keperluan.. semua pun saya sumbat.. kalau perlu bawak balik fail pun saya sumbat sekali.. senang cerita.. lebih baik daripada bawak 2-3 beg.. macam mak cik pergi pasar sahaja gayanya.. takpun gaya ibu beranak kecil.. bawak beg 2-3 biji..

PART 2 ; HandSET
saya memerlukan tali untuk nset dengan segera... kalau blh dipanggil tali.. tak tahu la plk apakah namenya.. tapi alat mahupun bnda yang boleh menggntung nset.. dan dsangkut di leher supaya saya boleh bawa nset ke mane sahaja termasuk nak pergi fotostat mahupun nak turun ambil surat di bawah.. sbb ofis dah bising.. susah untk menghubungi saya.. dan kalau saya pergi solat pun punya la banyk miskol.. gara-gara SAMBUTAN MINGGU PENYUSUAN SUSU IBU yang akan berlansung lebih kurang 2 minggu dari sekarang..saya akan beli selewat2nya hujung minggu ini. memang perlu sangat2..

PART 3: RuMah Baru
Saya juga telah menghias bilik baru supaya lebih cantik.. bukan menghias pun.. cume mengisi dengan membeli barang2 baru.. supaya bilik lebih nampak layak digelar sebuah bilik.. hehe.. dah beli tikar baru.. yang memang ngam2 dengan ruang bilik. well done lah... sangat seronok membeli belah wlpn dalam hati cakap banyaknye duit habis.. tapi ibu cakap.. kena beli barang2 .. kena jadikan cam rumah sndr.. sbb mungkin saya akan berada di sini untuk beberapa tahun lagi.. kalau panjang umur.. jadi xkn nak hidup segan mati tak mahu.. mestilah kena penuh dengan kelengkapan... saya juga telah membeli peti sejuk dan katil yang baru... tak apalah.. sekurang2nya duit habis nampak la jugak hasilnya.. tak la habis dengan topup aje.. hehe.. yg tu cam tak nampak sangat hasilnya wlpn memang berguna.. cume tak nampak di mata.. wlpn mungkin dekat di hati.. mgkin la.. hehe.. tak paham?? saya pun tak paham...

Saya berazam untk ambik gambar dan upload di blog.. azam la.. tak pasti akan menjadi realiti ke takk... jadi jangan menunggu sesuatu yang tak pasti.. [bajet macam ade org tunggu je].. hehe.. oklah.. mahu menutup kata-kata buat seketika..

saya rindukan "Apakah Sebenarnya CInta??".. huhu pendrive tertinggal di pejabat...

TiTiPaN RaSa; Banyak PiLiHan.. Ataupun Kita Sebenarnya Tak Ada PiliHan pun... [next post mungkin..] SaYonARa.. AdiOS...

3 comments:

Nurul Huda said...

eh, apa sebenarnya cinta tu ape???? hehe.. novel barukah??? ngeee~~

aeeda_humairah said...

haha.. sabar ek udeq.. dalam pembikinan .... haha.. kena ambik cuti nampaknya nak mencari ketenangan nak siapkan..

Cik feeda said...

rindu ape sebenarnya cinta?wah suspen..