Saturday, July 10, 2010

Saya seorang yang...

Entri kali ni memang berkait dengan saya.. haha.. tibe-tibe nak promote diri sendiri kat blog.. tidak.. tidak .. tiada niat.. cume nak tulis tanpa niat sahaja...

saya memang transparent.. ia bagus tetapi kdg2 membuatkan diri kurang selesa... faham ke?? x paham.. saya terangkan.. muka saya memang boleh menggambarkan perasaan saya ketika itu.. maksudnya.. kalau saya marah, saya tensen, saya malu, saya takut.. semuanya tergambar di muka.. xtahulah kenapa.. kadang-kadang tension juga bile kita tak mampu nak menyembunyikan perasaan.. ahakkss... kalau marah cthnya nampak x eloklah kan.. huhu.. tetapi saya memang begitu. malu pun satu hal lagi... susah betul nak cover.. kebaikannya, saya memang x boleh berpura-pura.. kalau saya tak suka atau tak setuju, biasanya saya diam.. saya bukan jenis yang bila tak setuju, beria-ria cakap setuju tetapi sebenarnya tak pun.. memang x boleh. dah cuba dah. saya rase cam tak kena kalau saya x bersikap jujur dan itu juga tergambar di muka.. kecuali kalau sy betul2 bersedia dengan jawapan.. then i can lye... ahakss.. tetapi itu jarang berlaku.. seriously jarang.. bukan nak cakap saya seorang yang jujur, cume saya xleh nak tipu kalau saya tak suka.. wlpn saya x cakap saya tak setuju tapi saya juga xkn cakap saya setuju..

saya juga sensentif.. amat sensetif kot.. i can cry a river.. disebabkan hal2 tertentu.. saya x suka org tinggikan suara.. sbb saya rase cam kena marah.. sy juga kurang gemar kena marah (semua orang kot).. wlpn x kena marah, tetapi nada suara yang tinggi saya tak berkenan.. saya rase kite kena jaga air muka org.. bukan seme orang boleh terima high pitch kite.. hakikatnya saya memang mudah terasa...

saya cepat psiko.. ahakss... jangan mndesak saya.. saya x suke... kalau saya x suke, jangan paksa cam org x reti bahasa... saya memang alergik dengan desakan.. when once i said "NO", cube memahami.. sy bukan jenis yang x ade perasaan.. cume berikan sedikit ruang untuk saya berfikir dan ketenangan.. acap kali desakan akan membuatkan saya hilang pertimbangan dan marah.. maka terjadilah apa yang dipanggil proses membuat keputusan terburu-buru.. which i think bad kpd dr sndiri dan org lain.. jd sape suh mendesak saya.. saya tak bersalah..

saya juga mempunyai masalah terlebih emosi. if i can say dat. saya ckp bermslh dgn emosi... bukan gangguan emosi, cume saya memang terlebih emosi. Sebagai cth, saya x blh follow cerita panjang yang asyk menangis atau yang sangat jahat.. rase cam sakit hati sungguh dengan org yg bt jahat.. kalau tgk cerita begitu mahupun cerita sedih, ia kan mengganggu mood dan emosi saya wlpn cerita dah habis dan bersambung esoknya.. saya cume suke saat gembira sahaja.. saya xkn tgk cerita panjang2 yang lepas gaduh. gaduh. Lepas tu kena buli pastu yang baik selalu kena tindas dengan yang jahat n macam polis x buat pe2 macam cerita BAwang Putih baWang merah dan sebagainya.. jangan.. dengar lagu cerita pun saya tak suka.. pelik.. tetapi saya memang begitu..

saya juga tak suka orang mengundang kemarahan saya.. jangan cuba nak mncabar kesabaran saya.. saya boleh bersabar tetapi jangan nak berlebih2an ye.. sbb saya akan marah.. x kisah la siapa pun.. "ko apa hal.. nak gaduh sangat.. jom la gaduh.. ingt kau sorang je ade mulut.. aku pun ade mulut la.. macam ko sorang ada mulut"... "mcm die sorang je busy.. nak lepas tanggungjawab.. org dah tolong kire baik la.. tugas die nak suh orang buat pe kes.. pe2 jadi kau jawab la... not my problem.. xyah nak exlpain kat saya lebih-lebih.. kalau bos tanye.. jawab sendiri..itu bukan tugas saya..".. nak ambik kau.. nak gaduh sangat kan.. masalah betul orang buat baik, nak pijak kepala pula.. apa barang?.

okey, penulis sudah emosi.. kite redakan suasana dengan lagu seterusnya.. bukak radio dengar sendiri ek.. hikhik..

tak tahulah kenapa sibuk duk tulis sal diri sendiri.. nak kata glemer.. memang tak la.. nak kata gile glemer lagi la tak..

3 comments:

Cik feeda said...

macam2 la ko ni aida...

aeeda_humairah said...

haha.. aik.. bkn aku cmni ke...

Nurul Huda said...

saya seorang yang: suke makan kek.. [eh, ade kaitan ker?? ngeee~~] pon bolehlah kan! :P