Sunday, July 25, 2010

Saya Sngat Penat....

Saya demam sebab sangat stress... tidur tak menentu.. lately.. sy mengalami nightmare yang kerap dan sama...berulang... bile terjaga... sangat takut.. kenapa mimpi yg same berulang malahan lebih panjang dan menyambung mimpi terdahulu.. ia nampak sangat real dalam kehidupan saya .. serius i just cant think wat it is all about.. malah sangat takut untk memikirkannya.. bila sudah terjaga.. saya sangat takut untk tidur balik.. sbb takut bermimpi lagi.. jadi saya kurang tidur walhal sangat keletihan.. adakah sekadar mainan tidur atau petunjuk kepada sesuatu... saya bukan mengada-adakan cerita.. tidak ada masa untuk mereka cerita.. apa yg perlu saya lakukan????
saya juga sangat tertekan dengan kerja.. dulu rase cam kerja kat PKD Hulu Trg sudah sangat sibukk... tetapi di PKD Setiu adalah 2-3 kali ganda kesibukan itu.. even i dah buat list untuk organize my work.. but still... caca merba kehidupan.. terlalu banyak...
sambutan minggu penyusuan peringkat negeri x sampai jus next week.. ohw... rase cam x sempat.. terlalu banyak lagi yg perlu disiapkan.. memantau semua ajk.. serius memenatkan.. serius menuntut kesabaran yang tinggi.. kursus PSI 20 H anjuran hospital selama 3 hari.. lepas tu ade program di merang suria beach resort.. lepas tu ade mesyuarat prestasi.. presentation n data masih x lengkap.. dan ade seminar pengurusan berat badan.. semuanya dalam minggu ini.. malam pun berjaga untk buat kerja.. kenapa kerja masih tak siap jugak....laporan dan lawatan ke plkn tak buat lagi.. laporan dapur sihat masyarakat belum analyse lagi.. bakul makanan kurang pemantaun.. laporan audit ISO pun tak sentuh lagi.. nanti kena present.. pemantauan tata etika tak buat lagi.. saya mahu menangis rasenye..
ekoran dari kesibukan itu dan stress itu.. i'm losing 5 kg in 1 month [dulu macam berbangga untk turun 5 kg tetapi saat ini dah rse cam tak dan tak nak dah turun lagi].. dan berpotensi untuk turun lagi sebelum menjelang sambutan PSI week dan mungkin akan turun lagi semasa puasa.. niat di hati nak cuti 2 hari lepas sambutan PSI week.. just nak memulihkan diri sndiri.. tetapi melihatkan kerja yg menimbun.. yg due date dah dekat tetapi masih tak buat berikutan kekangan masa yang melampau.. maka hasrat itu rasenya tak mampu dilaksanakan.. secara jujurnya saya memang nak lari dari semua ini buat sementara... sebab saya sudah rase mahu menangis ...
ya saya tahu.. saya memang cengeng.. sikit-sikit nak menangis.. sebab saya sudah terlalu tertekan.. di mana-mana pun berfikir psl kerja yang tak siap.. mungkin lepas PSI week akan kurang sedikit tekanan... harapnya begitu lah...

2 comments:

miki said...

awak ni..stress sokmo..
owh..
saya belom bekerja..
baik.

aeeda_humairah said...

hhuhu.. saya cuba bertahan dah tu... sedaya yg mampu... but life is harder now... if i could stop for a second thinking abt work..