Thursday, August 26, 2010

Alhamdulillah...

Alhamdulillah..

Perasaan semakin baik.. sangat bersyukur.. sedikit lega... bukan sepenuhnya la..

saya mndapat kekuatan daripada PZM-PZM senior termasuk boss...

thank to En Nazli, Kak Ratna dan En Sharul... [wlpn mereka tidak membaca blog ni]

En Sharul

" saya tahu aida boleh buat.. jangan stress sangat.. saya tahu aida baru di situ.. saya perlukan masa setahun untuk mengenal pasti kekuatan setiu.. dalam masa setahun itu saya juga mengenalpasti staf2 yang boleh memberi kerjasama yang baik untuk meningkatkan progam pemakanan di daerah.."

Kak Ratna

" jangan fikirkan tentang org lain... akak jugak pernah rase macam tu.. nasihat akak, jauh diri awak daripada mereka yang melemahkan semangat untuk bekerja. dan bekerjalah dengan mereka yang sanggup bekerjasama dengan awak."

En Nazli

" 1. Aida kena tgk balik SKT dan buat ikut keperluan sbb kerja banyak sangat.. kalau nak buat semua perkara.. pening"
"2. Jumpa bos.. beritahu masalah.. cuba dulu.. tetapi jangan mengharap sangat , sbb kalau tak dapat, nanti banyak menangis plk. Tetapi saya akan back up dalam mesyuarat ketua unit kat negeri.. memang kite boleh ambil kerja lain yang diarahkan selain tugas asas kita, tetapi aida punye dah terlalu banyak.. satu je boleh la.. cuba bincang balik dengan bos.. "
"3. Aida ada masalah. saya pun ada masalah. Jangan pendam. Apa pun masalahnya kita kena face. Selain kena banyak berdoa semoga Allah permudahkan segala urusan kita"

Huhu .. setelah apa yang terjadi.. saya bersyukur mendapat sokongan dari senior-senior pzm.. berfikir dan mencari jalan penyelesaian sndiri memang bagus!! tetapi bila kita sudah buntu, lebih baik mintak pndapat dari mereka yang lebih tahu dan lebih banyak pengalaman....

saya bkn xnk mengadu daripada awal.. cume saya fikir, cuba selesaikan sendiri dulu.. saya cuba.. tetapi saya buntu.. seperti yang saya nyatakan dalam post sebelum ni...

1 comment:

Murni Jamaludin said...

salam..sy rs bertuah dpt membaca blog saudari dan mengetahui pengalaman bekerja sbg pzm.pengalaman yg saudari coretkn amat berguna kpd sy bg sy menggambarkan skop kerja sbg pzm.

melalui pembacaan blog ini sy sekaligus dpt merasakan betapa semangat yg kuat diperlukan utk komited dgn jawatan yg saudari pegang sbg pzm..god job.

sy bkl menghadapi interview spa utk jwtn pzm..sy akn berusaha, btawakal dan berdoa.manelah tahu ade rezeki. semoga pengalaman saudari sbg pzm akan memberikan inspirasi & semangat kpd sy untuk mencapai cita2 menjadi pzm juga..slmt maju jaya & kuatkan smgt kerana begitulah asam garam bekerja.. :-)