Friday, August 27, 2010

PersefaHamaN dan CinTa

Owh.. tajuk tak tahu la menarik ke tak.. perasaan bercmpur baur.. selain fikiran bercelaru... sape yag rase muak nak baca .. sile la beredar.. tak mintak dibaca pun.. haha ... sombong betul ayat... tetapi mcm sgt jujur kan..

CInTA dan PeRseFahaMan...

pandangan peribadi saya mungkin sedikit ortodoks... haha.. lantak lah... asalkan boleh bagi pndapt.. tetapi pndsapat saya bukan sekadar pendapat.. tetapi berdasarkan pemerhatian dan analisis apa yang berlaku di sekeliling...

haha

nak tanye sikit.. antara cinta dan persefahaman yang mane dititiberatkan??? yang paling diambil kira...

saya lebih mementingkan persefahaman.. sbb rasenye perasaan cinta itu boleh datang kemudian.. haha.. bolehkah berpendapat begini?? sebenarnye kurang pasti teori sebegini praktikal ke tak.. kawan2 tlg bagi pndpat.. i need ur opinion.. ahakkksss..

relevannye...

1. alasan kepada byk penceraian : tiada persefahaman... sedangkan sebelumnya cintaKu 100 percent.. ape kes kan??
2. macam yg sy pernah cakap... persefahaman melibatkan isu-isu besar amat penting.. kalau asyk mmendam rase sbb xde persefahaman.. kalau asyk makan hati.. kalau asyk ade yang x kena.. cinta pun boleh hilang entah ke mana kan..
3. cinta boleh dipupuk.. kalau kita bersedia mmbuka hati.. perasaan adalah perkara yang sgt halus.. dan lelaki dan perempuan itu memang sudah ade daya tarikan.. jadi tak sukar rasenye.. sbb kalau sudah berkawan... dan memahami perasaan itu lebh senang datang...
4. sbb apa seseorang itu boleh menolak cinta.. mungkin sbb tiada persefahaman sedangkan wujud perasaan kasih sayang dan cinta..

Persefahaman tidak bermksd semuanya mesti same.. semuanya mesti sependapat.. tidak.. tidak.. tetapi bagaimana kita memahami satu sama lain untuk mengelakkan perbezaan pendapat itu menjadi satu masalah.. betul tak???

jangan bilang tidak... bila kita belum mencuba
siapa yang tahu akan sama hatimu dan juga hatiku
banyak yang bercinta bertahun-tahun putus juga
kuharapkan dengan dirimu walaupun singkat pendekatan
cinta kita kan abadi...

p/s: boleh bagi pendapat tetapi jangan tanye ape2.. ahaksss

4 comments:

miki said...

jangan bilang tidak... bila kita belum mencuba
>jwpan yg bgs pada persoalan yg berlaku

Cik feeda said...

ala mcm xtau nk bg pendapat la...kurang arif

aeeda_humairah said...

cik miki::: best lagu bile dgr dalam situasi skang.. ahakss.. tetapi sy xmo pikir la... go wif d flow je kot....

aeeda_humairah said...

ala.. bg je komen fid... hehe