Monday, August 2, 2010

maRah SungGuH

salam..

entri kali ni pun mungkin entri pendek.. mungkin la.. kite tgk pada mood dan semangat penulis nak menulis..

hari ni meeting.. fuhhh... saya masih lagi kerisauan.. macam x begitu meyakinkan lagi wlpn ade 2 hari je lagi untuk persiapan.. entahlah.. lepas meeting saya bersama IK-IK yg len melawat sekolah untuk majlis perasmian.. balik diserang sakit kepala yang hebat.. huhu.. saya letih berfikir banyak bnda yang tak siap..

saya rase nak marah.. memang patut marah rasenya.. buat pe ade ajk kalau x buat kerja.. sme bnda nak suh urusetia buat.. ape ke bongek nya .. marah sungguh dengan org yg malas nak buat kerja dan malas nak bagi kerjasama ni.. esk saya kan mengamuk.. siaplah.. saya rase sangat geram.. tengok la cmne esk.. malas sebenarnya nak marah-marah.. semua dah berusia semua dah kerja lama.. semua dah banyak pengalaman.. tapi tengoklah.. buat program xleh nak diharapkan.. dah follow up pun x ke mana.. apatah lagi kalau tak follow up... buat krja masing-masing je.. bukan berat sangat pun.. but still xleh nak diharapkan.. entahlah...

esk saya akan bertegas.. biarlah.. kalau x jalan jugak.. saya akan mengadu kat bos.. mulut bersedia nak melaser esk.. jangan ingat saya takut wlpn saya baru.. tak sabar dah nak tunggu esok ni.. rase cam kesabaran kian menipis dah ni... saya tak akan berlembut lagi..

cakap dengan kak ratna (pzm negeri) tadi.. tanye die punye pndapat .. saya cakap kat kak ratna "kak ratna, saya sangat risau.. x lena nak tido.." haha.. kak ratna pun gelak "akak pun camtu jugak dulu...".. ok fine.. acceptable mungkin ape yg saya lalui... last yer kak ratna incharge.. ketika beliau masih di PKd Kuala Terengganu.

then, kolim kak jun (bekas pzm setiu.).. "kak jun, memang begini ke nak program kat sini.. susah nak dapat krjasama???".. kak jun said " aah.. memang cmtu la.. dah lantik ajk pun sme kerja pun kite kena buat..".. huhu.. memang sakit hati betul la.. apekah yg mereka fikirkan bile diberi tugas dan tanggungjawab itu.. tak paham lah.. cukup tak paham.. apekah mereka fikir, bile program org len boleh lepas tanggungjawab camtu je ke... bekerja sebagai satu pasukan.. bekerja di bawah jabatan yang same.. perlulah ade kerjasama.. x perlulah program sndr baru nak bersungguh.. kecewa sungguh rasenya...

No comments: