Friday, August 13, 2010

Ex-rumate Saya

Oklah berjanji akan bercerita mengenai cik saida.. my rumate semasa final yer di UKM.. hehe.. ade 2 rumate.. tetapi 5 haouse mate.. kali ini cerita pasal rumate dulu ok.. cik SAIDA dan FID..

cik saida dulu (sebab dah janji entri lepas)

Beliau adelah muda setahun ok.. sbb jadi budak kecik yang bijak terus lompat darjah 6 tak masuk darjah 5 dulu.. jadi beliau selalu cakap pada saya dan cik fid.. yang beliau lebih muda dari kami.. ok lah.. ok la.. muda la (ambik hati kan)

Beliau adalah pelajar diet bukan pelajar nutri seperti kami2 yang lain

Beliau telah menjadi rumate saya selama 2 tahun

Jadi saya macam dapat menganalisis beliau dengan baik.. sebagai cth pada 3dr year (tahun pertama sebagai rumate).. saya dah tau dah.. wlpn beliau tak cakap.. tgk muka dan gaya dah tahu beliau bermasalah... kalau dah mata bengkak lagi la nampak kan.. hehe

Seorang yang sangat gamble dan indipendent.. boleh je bergerak secara solo.. sama ada shopping atau ke mana-mana.. beliau juga sangat rajin membasuh baju sehingga menyatakan akan rase confident kalau basuh baju.. hehe... kisah peribadi termasuk percintaan beliau adalah hal peribadi beliau yang wlpn saya tahu tak akan saya paparkan di sini.. sekian tamat cerita cik saida

kite masuk bab ke dua iaitu rumate kedua :

cik fida @ ralph feeda

kami berteman (chewah) sejak 1st yer lagi.. kami kawan baik.. jadi separa rumate mase 1st yer.. rumate semasa 2nd yer, third yer bukan rumate tetapi jiran sebelah dan 4th yer rumate lagi..

beliau seorang yg cool.. jarang sekali marah... hanya org yang bertuah sahaja dapat melihat beliau marah.. org bertuah itu termasuk saya.. saya tahu wlpn beliau tak tunjuk beliau tengah marah.. beliau juga sukar menunjukkan perasaan.. tetapi mind u.. die bukan heartless.. mungkin kurang expresi sahaja.. dalam hati tetap ada taman.. sekarang nampak semakin bahagia.. bertambah2 bahagia.. betul tak fid?? dulu panggil fida.. sekarang nama die makin pndek.. fid sahaja.. kalau tak silap diilhamkan oleh cik miki (kalau tak silap la..)

Sekarang beliau bekerja di Kuala Berang.. my hometown... ahaksss... macam tak berpisah aje kami ni.. hujung minggu kalau saya balik, biasanye kami akan keluar bersama wlpn hanye untuk minum2.. selalu menolong saya... a bIG thanks fid.. rasenye sejak berada di kuala berang, beliau semakin memahami situasi saya.. keadaan saya macam mana.. wat i have been gone through.. but still survive.. sick wif some people but still love them.. its complicated i think.. but let it go.. becoz when i'm think about it.. it hurts...

okeh.. cik fida balik bercuti ke rumah beliau di Bukit Sagu.. seperti saya juga.. pulang berpuasa di rumah.. hehe..

OK.

entri ex-rumte adalah sedikit pendek.. tetapi

congtratz to PEKJA @ faiza mahbub: gud news.. jaga diri, jaga makan..

ramai betul kawan2 yang telah berkahwin dan bakal berkahwin pada tahun ini.. tahniah!! dan double congratz kepada yang bakal menimang cahaya mata...

PraY for D Best

TitiPan RaSa : KegemBiraan itu Hadir Apabila Kita Sabar denGan KesusaHan yang Pernah Kita LaLui... Thanks God...

4 comments:

Cik feeda said...

terharunya ad nama cik fida di situ...rumet plg lm kan..ahaksss
mgkn dh terlalu mengenali. dh mcm xde rhsia...wpun sbnrnya cik fida sgt sukar berkongsi...hehe

aeeda_humairah said...

aah.. rumate paling lame.. hehe.. skang townmate plk.. ahakss..
betul macam xde rahsia dah... tapi ade perkara tertentu masih BIARLAH RAHSIA...hehe

Cik feeda said...

ceh..bla la biarlah rahsia...

idatazira said...

eh tacing. :D

cik aida pulak comel dan gebon orgnye.
tapi suke memasak, mcm kakak penyayang memasak utk adik2nye.
pastu suke cakap "gelakgelak".
pastu die ade wat cerpen, tp belom publish2 lg smpai skrg.
hehehhh.
..dan byk lagi, tp xleh dipaparkan. :P (ops plagiarism)

p/s: aku xde dajah 4 la.
bukan terus dajah 6.

sekian, love.